Sesja biznesowa i korporacyjna – jak się z nią zmierzyć?

Sesja fotograficzna biznesowa i korporacyjna

[artykuł sponsorowany]

Biznes XXI wieku jest, w większym niż kiedykolwiek wcześniej stopniu, budowany na spójnym wizerunku. Strona internetowa jest często nie tylko pierwszym, ale i jedynym miejscem kontaktu z firmą, z której usług korzystamy. To, co zobaczymy na firmowej stronie czy na zdjęciu profilowym branżowego portalu, bardzo mocno wpływa na to, jakiego nabierzemy do niej stosunku. Gdy zastanawiamy się, komu powierzyć ważne dla nas zadanie i gdy czytamy specjalistyczne porady w prasie branżowej, z natury rzeczy chcielibyśmy wiedzieć, kto stoi po drugiej stronie. Nic nie jest w stanie skuteczniej utwierdzić nas w raz podjętej decyzji niż budząca zaufanie twarz człowieka, który zadba o nasze interesy.

Zobaczyć człowieka

Sesja komercyjna i biznesowa zawsze mieć będzie jeden cel – przedstawić osobę portretowaną jako osobę rzetelną i oddaną swojej pracy, a zarazem jako właściwą osobę na właściwym miejscu. Jeśli podejmujemy się sfotografowania całego zespołu, pamiętajmy o tym, że dobry team tworzą z zasady ludzie o różnych osobowościach – czego innego oczekiwać będziemy od szefa czy szefowej korporacji, inaczej wyobrazilibyśmy sobie wzorowego pracownika działu HR, programistę, grafika, magazyniera czy doradcę w sklepie. Dobra seria zdjęć biznesowych potrafi nie tylko uwzględnić te różnice, ale również przekonać widza, że ów zbiór różniących się między sobą ludzi potrafi połączyć siły dla wspólnego celu. Bardzo ważne jest również to, by portretowany był na fotografii sobą, nie zaś stereotypowym przedstawieniem własnej funkcji. Najgorszą rzeczą, jaką mogłaby się nam przytrafić (oprócz oczywistych błędów technicznych), jest wrażenie, że szef firmy i jej załoga wycięci zostali ze stocka. Podchodząc do sesji korporacyjnej, musimy poszukać w sobie żyłki wnikliwego portrecisty, który nie tylko odnajdzie u modela jego najmocniejsze atuty, najważniejsze dla jego zawodowych zadań rysy charakteru, ale również wie, jak je uwypuklić na zdjęciu, by wypadło ono zarazem naturalnie i wiarygodnie. Sesje korporacyjne są dostępne w ofertach wielu firm specjalizujących się w fotografii studyjnej, jednym z przykładów może być Portret24.pl.

Znaleźć właściwe podejście

Aby nasze fotografie spełniły swoje zadanie, musimy przede wszystkim wiedzieć, z kim mamy do czynienia. Pierwszym krokiem do udanej sesji będzie zawsze solidnie przeprowadzona wstępna rozmowa. Musimy dowiedzieć się od klienta, jakie idee przyświecają jego firmie, w jakich mediach chciałby się zaprezentować, do jakich grup klientów (lub potencjalnych współpracowników) chciałby trafić i od jakiej strony pragnie się im przedstawić. Gdy to już ustalimy, przedyskutujmy z klientem ogólną koncepcję sesji – czy modele przedstawieni zostaną na neutralnym tle, czy też może w firmowym otoczeniu, co pomoże widzowi zbudować sobie bardziej wszechstronny i wyrazisty wizerunek firmy? Jeśli klientowi zależy na tym, by raz przygotowaną sesję można było wykorzystać w różnych sytuacjach, nic nie stoi na przeszkodzie, by połączyć ze sobą oba rodzaje przedstawień i obok portretów na neutralnym tle wykonać dodatkowo zdjęcie części zespołu podczas burzy mózgów lub spotkania integracyjnego, a nawet by przedstawić załogę w dwóch różnych konwencjach – na poważnie i z przymrużeniem oka. Kolejną sprawą do przedyskutowania będzie kwestia makijażu oraz to, w jakich strojach sportretowani zostaną szef i pracownicy. W wielu przypadkach warto zachęcić klienta do tego, by postawić na styl business casual dla całego zespołu, dopuszczając przy tym drobne odstępstwa w stronę swobody i fantazji u tych pracowników, których praca jest najbardziej twórcza. Spójny styl i ten sam dla wszystkich rejestr pozwoli stworzyć wrażenie dobrze zgranego, a zarazem demokratycznego zespołu. Duża firma, w której panuje wyraźna pionowa hierarchia lub w której pracownicy noszą uniformy, może oczywiście wymagać całkiem innego podejścia. Tu zależeć nam będzie przede wszystkim na pokazaniu dbałości o klienta, która różnie się przejawia na różnych pracowniczych szczeblach – determinacją i przenikliwością u zarządu, doświadczeniem i życzliwością w dziale obsługi klienta.

Gdy już wszystkie szczegóły zostaną uzgodnione i wybierzemy się ze sprzętem do siedziby firmy, zadbajmy o to, co ważne w każdej sesji portretowej – dobrą i swobodną atmosferę podczas zdjęć i sprawną obsługę techniczną. Profesjonaliści lubią pracować z profesjonalistami, a dobry warsztat i umiejętność zjednywania sobie zaufania i sympatii modeli na pewno pomogą nam zdobyć wartościową i solidnie zasłużoną rekomendację.

Artykuł sponsorowany. Tekst i zdjęcie: Portret24

Dodaj komentarz