Fotografia produktowa – czy warto robić ją samodzielnie?

Rolki - fotografia produktowa

[artykuł sponsorowany]

Dobrze zaprezentowany produkt jest podstawą w sklepach internetowych, na stronach firmowych, ulotkach czy na folderach. W tym celu przeprowadzana jest fotografia produktowa, której celem jest przedstawienie towaru w sposób atrakcyjny dla oka, aby wydobyć z niego wszystkie atuty i tym samym zachęcić klientów do zakupu. Czy warto zabierać się za fotografię produktową we własnym zakresie?

Do samodzielnego przygotowywania fotografii produktów potrzeba odpowiedniego zaplecza, ale wcale nie musi kosztować ono majątku. Przede wszystkim ważne jest dobre oświetlenie produktu, a także zaprezentowanie go na neutralnym tle, najlepiej w kolorze białym. Naturalnie, sprzęt fotograficzny także powinien być wyższej klasy, ale obecnie, w dobie smartfonów i aparatów kompaktowych posiadających nowoczesną optykę, lustrzanka nie jest potrzebna.

Fotografia produktowa – organizacja domowego studia

Do fotografii produktowej stosuje się obecnie różnego rodzaju wyposażenie, między innymi namioty bezcieniowe, specjalne lampy fotograficzne, tła. Gdy jednak planuje się sprzedawać sporadycznie i przygotowywanie dziesiątek czy setek zdjęć nie jest potrzebne, można pokusić się o zorganizowanie domowego studia fotograficznego niskim nakładem.

Jako tło można wykorzystać białą ścianę oraz stół przykryty białym papierem. Można również zakupić rolkę białego papieru, na przykład do plotera, z której wykona się płynne przejście z podłoża do tła. Dla dodatkowego uatrakcyjnienia zdjęcia można wykorzystać szybę, w której pojawi się odbicie przedmiotu – wtedy nie trzeba będzie już przygotowywać go ręcznie w programie do obróbki graficznej.

Zdjęcia muszą również wiernie przedstawiać dany produkt, a tutaj podstawą jest właściwe oświetlenie. Można zastosować profesjonalne lampy, na przykład softboxy dające miękkie oświetlenie, które sprawdzi się dla przedmiotów błyszczących. Dla matowych wystarczy parasolka. Alternatywnym rozwiązaniem na tanie oświetlenie jest lampka biurkowa, najlepiej na długim, regulowanym ramieniu.

Na koniec nie można zapomnieć o odpowiedniej obróbce zdjęcia – usunięcie tła, poprawienie kontrastu, balansu bieli i innych parametrów pozwoli na jeszcze bardziej estetyczne zaprezentowanie produktu.

Fotografia produktowa – kiedy warto skorzystać z pomocy ekspertów?

Jeżeli jednak masz do sfotografowania wiele produktów i zależy ci na tym, aby prezentowały się najlepiej, lub nie masz po prostu czasu lub zaplecza potrzebnego do wykonania fotografii produktowej, warto skorzystać z usług firm specjalizujących się w tym właśnie zakresie, które będą mogły zagwarantować ci pełną obsługę obejmującą również obróbkę graficzną, a nawet przygotowywanie opisów produktów do sklepu.

Do skorzystania ze swoich usług fotograficznych w ramach fotografii produktowej zaprasza firma Estilon zajmująca się przygotowywaniem zdjęć produktowych i prezentacji 360 na potrzeby e-merchandisingu.

Artykuł sponsorowany. Tekst i zdjęcie: Estilon

Dodaj komentarz