Fotografia produktowa

Fotografia produktowa a jej utylitarna funkcja

[artykuł sponsorowany]

Czym jest fotografia produktowa? Fotografia produktowa należy współcześnie do prężnie rozwijających się dziedzin sztuki fotograficznej i może być odmianą fotografii o komercyjnym charakterze. Dzięki pojawieniu się innowacyjnych technologii packshoty szybko zyskały powodzenie, a co więcej, przynoszą znaczne dochody fotografom.

Fotografia produktowa

Dlaczego warto zatrudniać profesjonalnych fotografów?

Nie ulega wątpliwości, że zdjęcia produktów są po prostu niezbędnym elementem prowadzenia działalności handlowej. Potrzebują ich i wykorzystują je w celach sprzedażowych nie tylko właściciele sklepów internetowych czy małych przedsiębiorstw, ale także, a może i przede wszystkim, specjaliści zatrudnieni w wielkich korporacjach.

Jest rzeczą oczywistą, że w natłoku spraw coraz mniej osób może pozwolić sobie na poświęcenie wielu godzin na sprawdzenie wszystkich proponowanych wyrobów. Tym, co od razu przyciąga ich wzrok i zachęca do zainteresowania się ofertą, jest właśnie fotografia produktowa.

W świetle powyższych spostrzeżeń wyłania się odpowiedź na postawione pytanie. Każdy, komu zależy na wypromowaniu wyrobów i podniesieniu sprzedaży, powinien mieć dobre zdjęcia produktowe. Te może wykonać doświadczony fotograf. Zrobione przez niego packshoty powinna cechować bardzo wysoka jakość, pokazanie produktu z właściwej strony/stron, zastosowanie odpowiedniego tła i kadrowania.

Fotografia produktowa a ustawienie i rola świateł

Zdjęcia produktowe mogą być wykonywane w zależności od optymalnych warunków w plenerze albo w pracowni. Nie podlega dyskusji fakt, że jednym z najlepszych wariantów jest możliwość wykorzystywania światła dziennego, pamiętając, że najbardziej odpowiednią porą jest wczesne popołudnie. Jeżeli chodzi o fotografie produktowe wykonywane w studiu, to trzeba mieć na uwadze przede wszystkim funkcję lamp, które nie powinny odgrywać na planie zdjęciowym pierwszoplanowej roli. Przeciwnie, ich zadanie powinno koncentrować się na wspieraniu naświetlenia.

W trakcie ustawiania świateł ważne jest by przemyśleć podejście do rzucanych przez produkt cieni. Należy wystrzegać się zbyt intensywnych cieni, które są efektem braku korelacji pomiędzy gabarytami produktu a wielkością źródła światła. Jeżeli są one zbyt mocne mogą odwracać uwagę od produktu. Wskazane jest zatem ich osłabienie i dążenie do uzyskania łagodnych, miękkich cieniowań. Będzie to możliwe dzięki zwiększeniu powierzchni świecącej lampy np. przez zastosowanie dyfuzora, który sprawi, że światło będzie delikatne i równomierne.

Eksperyment czy doświadczenie, czyli kilka słów na temat tworzenia krzywej nieskończoności

Na potrzeby sesji produktowej tłem, które najbardziej będzie dla niej odpowiednie, jest pozbawiona dodatków i kolorów neutralna biel. Jest to jeden z najistotniejszych czynników, ponieważ posiada moc sprawczą, polegającą na tym, że uwaga klientów będzie koncentrowała się wyłącznie na produkcie.

Z fotografią produktową ściśle związane jest pojęcie krzywej nieskończoności. Jest to taki rodzaj tła, który pozwala na wywołanie iluzji nieskończoności, a co za tym idzie, wykorzystywanie go w czasie sesji produktowej jest celowym działaniem, ponieważ prowadzi do stawiania produktu w centrum zainteresowania. Sposób tworzenia krzywej nieskończoności jest bardzo prosty, gdyż tę swoistą iluzję można osiągnąć, zginając kartkę białego papieru lub płótna. W przypadku małych produktów wystarczy kartka, natomiast fotografując przedmioty o dużych gabarytach, trzeba w roli krzywej nieskończoności wykorzystać szerokie płótno. W celu uzyskania jak najlepszych efektów fotografowany produkt należy ustawić w samym środku tła.

Dobrze wykadrowane fotografie produktowe powinny być odpowiednio oznakowane, na przykład za pomocą właściwych nazw lub kodów sprzedażowych. Ich niekwestionowaną zaletą jest wysoka jakość, profesjonalizm oraz oryginalność. Dzięki zastosowaniu innowacyjnych rozwiązań technicznych spełnią swoją utylitarną funkcję.

Artykuł sponsorowany. Tekst i zdjęcie: yummypix.pl

Jedna myśl nt. „Fotografia produktowa a jej utylitarna funkcja”

Dodaj komentarz