Jesteś fotografem ślubnym? Daj się znaleźć!

[artykuł sponsorowany]

Fotografia ślubna jest branżą, która wymaga od przedsiębiorcy znacznie więcej pracy, niż mogłoby się wydawać. Konieczne jest nie tylko nabycie umiejętności fotograficznych, czy zakupienie sprzętu, ale również reklamowanie własnej marki, czyli de facto samego siebie. W tym artykule podpowiemy wszystkim fotografom, w jaki sposób mogą zadbać o to, aby terminarz zdjęciowy nie świecił pustkami.

Własna strona internetowa – klucz do rozpoznawalności

W dzisiejszych czasach praktycznie nie ma firmy, która by nie reklamowała swoich produktów lub usług w Internecie. Podobnie należy zadziałać w przypadku świadczenia usług fotograficznych. Nie zdobędziesz zadowalającej liczby zleceń, jeśli nie będziesz posiadał własnej strony internetowej, która będzie jednocześnie Twoją najlepszą wizytówką.

Budowa autorskiej strony internetowej powinna być pierwszym krokiem, który fotograf poczyni zaraz po zalegalizowaniu działalności gospodarczej. Na łamach witryny obowiązkowo muszą znaleźć się przykładowe zdjęcia, dane kontaktowe, a także krótka notka informacyjna na temat fotografa i świadczonych przez niego usług. Taka, stosunkowo prosta strona internetowa z pewnością przyczyni się do tego, że będziesz rozpoznawalny nie tylko wśród mieszkańców miasta, w którym mieszkasz, ale również w sieci.

Media społecznościowe – daj się rozpoznać znajomym!

Następnie warto zadbać o profile w mediach społecznościowych i na portalach związanych ze ślubami. W pierwszej kwestii niezmiennie od lat króluje Facebook, dlatego nie zapomnij założyć swojej autorskiej strony na tym portalu. Warto również poświęcić trochę czasu Instagramowi, ponieważ miejsce to nastawione jest na fotografie. Komunikacja w serwisie tym opiera się na publikacji zdjęć, dlatego jest to idealny portal do publikacji autorskich fotografii, w tym nawet ślubnych.

W forach, serwisach o tematyce ślubnej i portalach lokalnych również drzemie nieopisana siła. Nie omijaj ich, gdyż to może być jedno z wielu miejsc, z których będą spływać do Ciebie kolejne zlecenia.

Jak pozyskiwać klientów?

Na to pytanie odpowiedź musisz znaleźć sam. Najlepiej jest wypracować własny sposób na to, aby skutecznie pozyskiwać kolejnych klientów, a co za tym idzie – zlecenia. Pomocne w tej kwestii mogą okazać się serwisy lokalne i ślubne o zasięgu ogólnopolskim. Przykładem takiego miejsca jest Wedding.pl. Portal ten na szeroką skalę zrzesza wszystkich usługodawców związanych z branżą ślubną, dlatego zdecydowanie warto stworzyć w nim swoją wizytówkę i zaprezentować umiejętności.

Artykuł sponsorowany. Tekst i zdjęcia dostarczył serwis Wedding.pl

Co o tym sądzisz? Zostaw komentarz