9 największych błędów początkujących fotografów

Kiedy zaczynasz swoją przygodę z fotografowaniem, nie ustrzeżesz się od popełniania błędów. To normalne i warto zdawać sobie sprawę, że jest to naturalny proces uczenia się. Niech Cię nie ogranicza lęk przed popełnianiem błędów. Ważne jest jednak, by wyciągać z nich wnioski. Do tego potrzebne jest jednak doświadczenie. Zobacz więc 9 najczęściej popełnianych błędów przez początkujących fotografów i jak sobie z nimi radzić.
Czytaj dalej 9 największych błędów początkujących fotografów

Wymiana gumowej klapki w Canon EOS 5D

Niedawno odkurzyłem starego Canona EOS 5D (miał swoją premierę w 2005 roku) oraz jeszcze starszy obiektyw Pancolar 80 mm f/1.8 MC Carl Zeiss Jena (prawdopodobnie z lat osiemdziesiątych zeszłego wieku). Aparat sprawny. Jedyny mankament to skruszała guma zakrywająca gniazda. Czas zrobił swoje i po prostu część gumy odpadła. Trzeba więc ją wymienić. Poniżej znajdziesz opis, jak samodzielnie naprawić gumowe klapki zasłaniające gniazda w 5D.
Czytaj dalej Wymiana gumowej klapki w Canon EOS 5D

Malowanie tuneli czasoprzestrzennych

Kolejne wyjście na zdjęcia malowane światłem zaowocowało powstaniem „tuneli czasoprzestrzennych” :-). Do ich stworzenia wykorzystałem zrobiony okrąg świetlny. Później pozostało tylko naświetlać kadr przy jednoczesnym poruszaniem tym okręgiem i oddalaniem lub zbliżaniem się od aparatu. Jeśli chcesz poznać szczegóły powstania tych zdjęć, to czytaj dalej.
Czytaj dalej Malowanie tuneli czasoprzestrzennych

Jak dobrać ekspozycję dla obiektów, które są i jasne i ciemne?

Dostałem pytanie od Katarzyny: „Jak odpowiednio dobrać ekspozycję dla fotografowanego obiektu/obiektów, które są i jasne i ciemne (np. krajobraz z bardzo jasnym niebem)? Czy w takim przypadku pomoże tylko filtr połówkowy?”

W fotografii krajobrazowej dość częstym problemem jest takie naświetlenie zdjęcia, aby zarówno jasne niebo jak znacznie ciemniejsza ziemia były dobrze widoczne. Podobnie tak jak my to widzimy. Matryca aparatu jednak nie „widzi” tak jak nasze oczy. Wynika to z zupełnie innej rozpiętości tonalnej, czyli możliwości zarejestrowania na jednym ujęciu zarówno tych najjaśniejszych, jak i najciemniejszych stref kadru. Nasze oczy mają niesamowite możliwości adaptacyjne do różnych poziomów jasności, dlatego pod tym względem widzimy lepiej.

Jak zatem sobie z tym poradzić w przypadku fotografowania. Co zrobić, by nie tracić ani tego, co wychodzi bardzo jasno, ani tego, co wychodzi bardzo ciemno?
Czytaj dalej Jak dobrać ekspozycję dla obiektów, które są i jasne i ciemne?

Blog prowadzony od 2008 r.

https://chojnow.pl/kupic-cialis-bez-recepty.html