Lustrzanki cyfrowe – krótki przewodnik

Jeśli robisz zdjęcia aparatem kompaktowym, to po pewnym czasie zapragniesz aparatu, który będzie dawał więcej możliwości. Chociażby mniejsze szumy przy wysokich czułościach. Dzięki temu otwiera się świat tematów związanych z małą ilością światła oraz świat zamrożonego ruchu. Takie możliwości dają lustrzanki cyfrowe. Nie będę ich opisywał, bo już ktoś to zrobił na stronie Jak wybrać lustrzankę cyfrową?. W przystępny sposób, z przykładami typów dowiemy się tam co to jest i jakimi parametrami różnią się lustrzani amatorskie, półprofesjonalne i profesjonalne.

Od tego roku, a w zasadzie od września można przyglądać się nie tylko lustrzankom cyfrowym, ale również systemowi Micro 4/3. Jest to taki aparat “kompaktowy” z wymienną optyką inaczej, taka lustrzanka cyfrowa bez lustra. Bardzo mnie ten system zainteresował i będę mu się mocno przyglądał. Pierwszy aparat w tym systemie zaprezentował Panasonic, pokazując model G1. W zasadzie, to będę czekał na zapowiadany kolejny model, który ma się ukazać w przyszłym roku, i ma posiadać dodatkowo funkcję filmowania w jakości HD. Daje to potencjalną możliwość robienia zdjęć w rozmiarze HD z prędkością 25 klatek na sekundę. Bez problemu wtedy sfotografujemy np. kroplę odrywającą się z niedokręconego kranu, czy topniejącego sopla lodu. Poczekamy, zobaczymy.

2 komentarze do “Lustrzanki cyfrowe – krótki przewodnik”

  1. Witam.
    Chociaż fotografotuję amatorsko, to czasami drażni mnie jakość zdjęć z kompaktów. Lustrzanki są jednak duże i nieporęczne. Właśnie dlatego zainteresował mnie system Micro 4/3 i Lumix DMC G1. To byłoby coś dla mnie. Ciekawe tylko, jakie będą polskie ceny tego cacka. Amerykańskie ceny to: za aparat w zestawie z obiektywem Lumix G Vario 14-45 mm f/3/5-5.4 Mega O.I.S. (stabilizacja obrazu) – ok. 800$.
    Byłabym wdzięczna za kontynuowanie tematu.

  2. Na pewno będę kontynuował przyglądanie się systemowi Micro 4/3. Główny jego minus w porównaniu np. do oferty Canona, czy Nikona, to mała liczba obiektywów. W przyszłym roku ma się w tym systemie pojawić obiektyw o zakresie 14-140 czyli 28-280mm w przeliczeniu na film 35mm. Jest to już ciekawa propozycja. Jak do tego jeszcze dorobią obiektyw bardziej szerokokątny, to już byłby całkiem przyzwoity zestaw.

Dodaj komentarz