Krokusy złapane “dziwnymi” obiektywami – Helios, Lomo, Maginon

W Chodzieży wiosną przy promenadzie rozkwita łączka z krokusami. W tym roku też się tam wybrałem, ale tym razem zabrałem ze sobą trzy “dziwne” obiektywy. Chciałem sprawdzić jaki dadzą efekt. Czy da się nimi złapać coś ciekawego. Wszystkie obiektywy są całkowicie manualne, a jeden nawet bardzo manualny. Zobacz i oceń, czy warto było.
Czytaj dalej Krokusy złapane “dziwnymi” obiektywami – Helios, Lomo, Maginon

Kompozycja centralna i symetryczna w fotografii

Kompozycja centralna jest najbardziej intuicyjną kompozycją obrazu. Kierując aparat na obiekt mimowolnie ustawiamy go po środku wizjera lub ekranu.

Ustawiasz zatem fotografowany obiekt po środku i robisz mu zdjęcie. Zazwyczaj należy jednak unikać tego typu kompozycji. Sprawdza się ona tylko w niektórych sytuacjach. Przeważnie lepszy efekt wizualny uzyskasz umieszczając fotografowany obiekt w miejscu zgodnym z regułą trójpodziału. Kompozycję centralną warto stosować, gdy chcesz zaakcentować symetrię obrazu lub silnie dominującą pozycję obiektu w kadrze. Zdjęcia z kompozycją centralną są „mocne” i statyczne. Zobacz przykłady.
Czytaj dalej Kompozycja centralna i symetryczna w fotografii