[artykuł sponsorowany]
Fotografia reklamowa to niewątpliwie bardzo interesująca dziedzina fotografii. Powiedzenie tylko, że zdjęcia wykonywane w ramach tego rodzaju fotografii służą reklamie i promowaniu firm i produktów, zupełnie nie wyczerpuje tematu. Fotografia reklamowa rządzi się swoimi własnymi regułami, wymaga odpowiedniej wiedzy – i nie tylko z zakresu robienia zdjęć, ale również marketingu – i oczywiście sprzętu. Co należy wiedzieć na jej temat? Krótko opiszemy w tym artykule.
Zdjęcia, które sprzedają
Zajmując się fotografią reklamową, to właśnie na tym powinniśmy się przede wszystkim skupić. Zdjęcia reklamowe mają nie tylko być schludne i zachwycać oko, ale sprzedawać i to umiejętnie – trafiając prosto do “serc” potencjalnych odbiorców. I bez powodu użyliśmy tutaj słowa “serc”, gdyż -jak doskonale wie każdy marketer – zakupy są wypadkową emocji. Najwięcej sprzedaży dokonywanych jest nie ze zdrowego rozsądku – jak chcielibyśmy sądzić – a po prostu ze zwykłego chcenia, pragnienia, czy perspektywy stania się lepszymi i piękniejszymi. Fotografia reklamowa – czyli te zdjęcia, którymi chcesz się zająć – mają pokazywać ludzi, produkty, czy firmy, w taki właśnie sposób. Mają odbiorcom dawać obietnicę o lepszym, piękniejszym życiu, które uzyskują poprzez zakup określonego produktu, czy skorzystanie z usług jakiejś firmy. To jest Twoje zadanie, a jak tego dokonać?
Co potrzebne Wam będzie do stworzenia studia?
Oprócz oczywistych kwestii takich, jak miejsce, w którym możecie spokojnie wykonywać zdjęcia oraz aparatu fotograficznego, konieczne będzie również przygotowanie dodatkowego sprzętu. I to dość charakterystycznego dla tego rodzaju fotografii.
Tło
Pierwszym z akcesoriów, w jakie musicie się wyposażyć będzie oczywiście tło. Zanim jednak zakupicie jedno z profesjonalnych, rozejrzyjcie się po swoim miejscu pracy i zobaczcie, czy w ogóle będziecie go potrzebować. Może okazać się, że idealnie biała ściana doskonale nadaj się do wykonywania zdjęć produktowych i portretowych. Jeśli jednak tło będzie dla Was koniecznością, nie zapomnijcie również o wyposażeniu się w system zawieszania, który będzie utrzymywał tło – kartonowe lub materiałowe – w miejscu i na odpowiedniej wysokości.
Oświetlenie
Na świetle w przypadku fotografii reklamowej nie warto oszczędzać. Dobrej jakości zdjęcia, na których widać wszystkie szczegóły artykułu są podstawą w tej dziedzinie. Konieczne będą zatem lampy i statywy oświetleniowe, które pomogą Ci wykonać świetne fotografie bez dużego wysiłku.
Na początek dobrym pomysłem będzie również zakup kilku parasolek, które umożliwią Ci rozproszenie światła, a co za tym idzie stworzenie miękkiego światła i łagodnych cieni. Aby rozproszyć światło możesz też je odbić od innej białej powierzchni lub przepuścić przez duży arkusz kalki technicznej.
Fotografia reklamowa to interesująca dziedzina. Trzeba się tu wykazać, nie tylko umiejętnością robienia dobrych technicznie zdjęć, ale i pomysłowością na odpowiednie zaprezentowanie produktu, usługi lub firmy.
Artykuł sponsorowany. Tekst i zdjęcie udostępnił shotart.pl
Ostatnie wpisy w kategorii - Różne
- I król rzekł: "Co za fantastyczna maszyna!" - film dokumentalny do obejrzenia - 20.06.2024
- Radosnych Świąt Wielkanocnych - 27.03.2024
- Jak wykorzystać luksomierz jako światłomierz do zdjęć? - 21.03.2024
- Ile powinien kosztować kurs „Ekspozycja - klucz do nowych zdjęć”? - 5.02.2024
- Nie wiesz, jak opisać zdjęcie? AI zrobi to za Ciebie - 5.02.2024
- Radosnych Świąt Bożego Narodzenia i Szczęśliwego Nowego Roku 2024 - 22.12.2023
- Zakaz fotografowania - Już nie sfotografujesz każdego mostu - 16.10.2023